Doważarka CMT 48 TWIN umożliwia wyważania wirników w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Wyważarka CMT 48 TWIN zbudowana jest w ten sposób, że w jednej obudowie są zabudowane dwie wyważarki: średnioobrotowa CMT 48 tr i wysokoobrotowa CMT 48 VSR. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum służące do doważania turbin wysokoobrotowych oraz średniobrotowych turbin np. od ciężarówek.
Część centrum, która wykorzystuje mechanikę wyważarki CMT 48 tr jest przydatna w kolejnym etapie regeneracji turbiny, po wymianie pierścieni łożyskowych i uszczelnień i po powtórnym zamontowaniu jej do obudowy turbosprężarki. Wyważanie wirników turbin odbywa się w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Maszyna charakteryzuje się bardzo dużą dokładnością pomiaru oraz dodatkowymi cechami m.in. możliwość sprawdzenia szczelności czy jakości pracy turbosprężarki. Część średnio-obrotowa służy przede wszystkim do wyważania dynamicznego w dwóch płaszczyznach wirników turbosprężarek samochodów ciężarowych i dostawczych.
FHU Autokarambol
Ogrodniczki k. Biełegostoku
ul. Żwirowa 5
kom. 609 900 483
e-mail: biuro@autokarambol.pl
TURBOSPRĘŻARKI HYBRYDOWE
tel. 536897095
Doważarkę do turbosprężarek CMT 48 VSR stosuje się dla turbin wysoko-obrotowych. Wyważanie wirników turbin odbywa się w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Maszyna ta charakteryzująca się bardzo dużą dokładnością pomiaru. Ten typ wyważarki stosujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić, czy przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych, wystąpią dodatkowe zjawiska dynamiczne na wirniku. Może to być na przykład odejście „zimnego” koła z osi wirowania np. na skutek ugięcia końcówki osi pod wpływem obciążenia momentem siły. Proces wyważania przebiega w jednej płaszczyźnie korekcyjnej, po stronie „zimnej”, przy prędkości obrotowej do 280.000 obr/min.
Wyważarka „CMT – 48 VSR Big Twin” zbudowana jest w taki sposób, że w jednej obudowie znajdują się dwie wyważarki. Wyważarka wysokoobrotowa „CMT – 48 VSR Big” do rdzeni turbosprężarek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych do maksymalnej średnicy koła turbiny 110 mm (lewa strona) oraz dwupłaszczyznowa wyważarka „CMT – 48 Tr” do rdzeni turbosprężarek samochodów ciężarowych, maszyn budowlanych i przemysłowych do maksymalnej wagi rdzenia 16 kg, z funkcją sprawdzenia szczelności wszystkich modeli rdzeni (prawa strona).
Maszyna VTR została stworzona do regulacji przepływu spalin geometrii zgodnie z oryginalnymi parametrami.
Użycie tego urządzenia daje pewność, że zregenerowane turbosprężarki będą mieć odpowiednio skalibrowaną geometrie. Obszerna baza parametrów zawiera zalecane natężenia przepływu spalin dla poszczególnego rodzaju turbosprężarek. Baza danych jest cały czas aktualizowana i poszerza się o nowe parametry.
© 2018 nordside